Značka Jeep již více než 50 let pořádá pro offroadové nadšence z celého světa akci Easter Jeep Safari v Moabské poušti v Utahu, kde každoročně představuje v akci své mimořádně schopné koncepty vozidel. I na letošní velikonoční Jeep Safari si Jeep připravil konceptů víc a my si představíme jeden z nich.

Koncept Sandstorm je inspirovaný legendárními pouštními buginami, ovšem kromě písečných dun se neztratí ani ve městě. Disponuje výbavou pro skutečný off-road, včetně extrémně odolné soustavy odpružení, která zároveň zajišťuje perfektní ovladatelnost. Vše doplňuje pohonná jednotka s více jak dostatečným výkonem.

Pro přiblížení k typickému Baja vzhledu najdeme na exteriéru vozidla například kapotu s karbonovým nasávačem vzduchu a zdvihnuté blatníky, které bez problémů pojmou velké offroadové pneumatiky a odpružení. Součástí vozidla je bezpečnostní klec, která zároveň slouží na uchycení rezervního kola. To tradičně bývá umístěné na zadních dveřích, ty však byly odstraněny pro dosáhnutí čistějšího a zároveň drsnějšího vzhledu. Mezi další prvky inspirované stylem Baja patří velká světlá výška, integrovaný palubní vzduchový kompresor, závody inspirované hrdlo palivové nádrže či přední pomocná světla ze série KC Carbon.

Přední náprava byla posunutá dopředu o čtyři palce a využívá těžké zavěšení se čtyřmi závěsy a vzpěrou. Zadní náprava byla posunutá o dva palce dozadu a používá trojúhelníkové zavěšení se čtyřmi body uchycení. Delší rozvor umožňuje větší stabilitu při vysokých rychlostech. Speciální pružiny a tlumiče umožňují předním kolům zvednout se o 14 palců a zadním o 18 palců, například při adrenalinovém přeskakování písečných dun. Pro ještě lepší schopnosti je koncept Jeep Sandstorm vybavený těžkými předními a zadními nápravami Dynamtrac 60 s převodovým poměrem 8,68, 17palcovými disky a 39,5palcovými pneumatikami BF Goodrich Krawler.

Téma Baja bugin se zrcadlí i v interiéru, který disponuje vlastní bezpečnostní klecí integrující podvozek a šasi, přední kožená sedadla a jedinečná závodní zadní sedadla. Ze závodního světa berou inspiraci i budíky, které jsou doplněné 7palcovým displejem palubního počítače a GPS navigace, díky níž se neztratíte ani v krajině s nekonečným horizontem. Nezávislé ovladače ovládají palubní elektroniku, vzduchový kompresor a zámky náprav. Koncept Sandstorm taktéž ve jménu jednoduchosti, odolnosti a tak trochu i drsného vzhledu přišel o většinu plastů v interiéru a koberců na podlaze. A nakonec to nejlepší. Jeep Sandstorm, vycházející přirozeně z modelu Wrangler, pohání motor V8 s objemem 6,4 litru. Pochází z katalogu firemní úpravy Mopar a v tomto případě je spojený s klasickou šestirychlostní manuální převodovkou. Tak co, troufli byste si vyrazit na jízdu písečnými dunami v Jeepu Sandstorm?