MODELY JEEP®
MODELY JEEP®
První epizoda projektu FCA What's Behind odhalila zákulisí vývoje a zkoušek při polárních teplotách Arjeplogu. Pro druhý díl se musíme přesunout 15 000 kilometrů jižně do Upingtonu v provincii Severní Kapsko v Jihoafrické republice v blízkosti hranic s Botswanou a Namibií, kde se vozidla testují za vysokých teplot. Město Upington bylo založeno v roce 1884 a je pojmenováno po kolonizátorovi Thomasi Upingtonovi. Nachází se na březích řeky Orange 835 metrů nad mořem. Je hlavním přístupovým bodem do parku Kalahari, jednoho z nejvýznamnějších míst v zemi na hranici s Botswanou.
Přestože většina zkoušek se provádí v jižní Evropě a na Sicílii, Upington byl zvolen, protože plán vývoje vozidel není vždy v souladu s ideálním ročním obdobím na severní polokouli a město na březích řeky Orange nabízí ideální podmínky pro zkoušení v prudkém horku. Upington je jedno z nejteplejších míst v Jihoafrické republice a je ideálním místem pro posouzení hraničních nebo kritických podmínek a pro dosažení správného kompromisu mezi výkonem, vysokou teplotou a nízkou nadmořskou výškou.
Proč testujeme vozidla v extrémním horku?
Každý vůz musí dosáhnout produkční verze, která je schopna odolat všem povětrnostním podmínkám. Velmi teplé prostředí po celý rok umožňuje opakované provádění jednotlivých zkoušek: motorů se zvláštním zaměřením na chlazení a jízdní vlastnosti, systému klimatizace pro ověření schopnosti udržovat klimatický komfort, výkonu jednotlivých materiálů a reakční doby různých systémů vozidla.
V zákulisí testů FCA v Upingtonu
Narozdíl od zkušebního okruhu Arjeplog neexistují v Upingtonu žádná testovací zařízení. Testy jsou prováděné na místech, které reprodukují podmínky nezbytné pro posouzení konkrétních aspektů nebo kompromisů výkonnosti za určitých podmínek.
Vozidla jsou odesílání z Turína již osazena potřebnými zařízeními pro testování. Kromě řízení vozidel technici v Jihoafrické republice analyzují údaje shromážděné během konkrétních zkoušek. Všechny systémy vozidla jsou monitorované a veškeré neobvyklé nebo neočekávané chování je diagnostikované za účelem nalezení řešení. Dodávka vozidel z Turína je v podstatě nepřetržitá a během sezony testovací tým přibližně 20 techniků analyzuje přibližně dvanáct vozidel.
Proč Jižní Afrika?
Prostředí Jižní Afriky je ideální pro vývojové testy vozidel. Hlavní výhodou je snadná dostupnost paliv s vlastnostmi kompatibilními s evropskými palivy, na rozdíl od Brazílie, kde není vždy zaručena dostupnost benzinu a v důsledku toho musí být zajištěna specifická logistika. V Upingtonu lze vidět vozidla různých typů, některá zcela nebo částečně maskovaná a s poznávacími značkami různých zemí. Společným prvkem všech vozidel je speciální štítek, který je opravňuje k jízdě po 55kilometrové silnici a překročení rychlostního limitu. Testovaná vozidla zde mohou jet rychlostí přes 200 km/h. Zajímavost z testování: zkoušky jsou prováděné v místech obklopených nedotčenou přírodou, daleko od měst, což znamená, že se testovací jezdci poměrně často potkávají s místní exotickou faunou. Zatímco při zkouškách v horských oblastech v blízkosti alpských pastvin je běžným jevem stádo krav, v Jihoafrické republice se kolem silnic vyskytují v hojném počtu zebry.
Turín, 21. května 2019
©2017 FCA US LLC. Všechna práva vyhrazena. Chrysler, Jeep®, Dodge, Ram,
Mopar Pentastar jsou ochranné známky společnosti FCA US LLC.